KTK GRONIE - strona główna
Relacja z wycieczki „W poszukiwaniu Baboków” Treenet

Dnia 13 kwietnia kol. Ryszard Wojtal przodownik K.T.K ,,Gronie” Tychy, zorganizował wycieczkę rowerową pt. ,,W poszukiwaniu Beboków ”. Na starcie stawiło się 15 osób, każdy otrzymał Kartę celem zbierania pieczątek i potrzebną do późniejszej weryfikacji.  Przygoda z Bebokami zaczęła się w dzielnicy Katowic – Piotrowice, gdzie znajdują się trzy figurki: Fazan, Artur,S ajdoczek. Grupa udała się przez teren lasów ochojeckich do dzielnicy Giszowiec, gdzie czekał na nas Ewald. Kilka fotek i ruszamy dalej. Dzielnica Nikiszowiec i tu…..raj po kolei: Gretka – huśta się w oknie pracowni KrysKa Designe (współtwórczyni Beboków); Jorguś – bebok, próbujący wymknąć się z „Atelier z akwarelami” – u twórcy Beboków pana Grzegorza Chudego, Ernest -, Sztefa i Erwinek, Michalino, nieobecny - Wincynt, który stacjonuje przed kościołem św. Anny a został oddany do renowacji. Kolejnym punktem był sklep porcelany bogucickiej – gdzie, można nabyć piękne wyroby a na parapecie okna czekał na nas bebok - Boguć. Warto dodać, że budynki  Bogucickiej Porcelany są na Szlaku Zabytków Techniki i to miejsce nas tak zauroczyło, że grupą udaliśmy się na kawę oraz pyszne wyroby cukiernicze. Po odpoczynku i posileniu się słodkościami ruszyliśmy w dalszą część trasy. Zajechaliśmy do Baśki – Fryzjerki, gdzie spotkało miłe powitanie. Córka szefowej poprosiła nas o zdjęcie grupy wraz z Baśką celem umieszczenia go na stronie – gdyż zauroczyła ją grupa………. -  Gronie”. Kolejnym punktem, była szkoła im. św. Barbary – do której uczęszczał w latach 1955-1962, nieżyjący już wybitny alpinista Jerzy Kukuczka. Jorguś – himalaista był – na wysokości ale czekał na nas. Śmigamy na ul. Ścigały, gdzie przed wejściem do firmy jest Pelagia, w pobliskim parku Boguckim, na placu Ferdynand. Kolejnymi bebokami były Katewuś i tuż obok Bebok na schodach przy Spodku. Nasza grupa ruszyła w kierunku domu i jedziemy na ul. Warszawską, gdzie jest czeka na nas Hercklekotek oraz przy Teatrze Wyspiańskiego – figurka Krystyny Bochenek. Przemieszczając się i podziwiając katowicki rynek natrafiamy na Florkę. Kolejny Bebok jaki nas oczekiwał to Uncjusz a ciut dalej Frelka z MiglancemBōnclok oraz Rajza. Powoli wybieramy kierunek Tychy ale po drodze w okolicy siedziby Polskiego Radia zatrzymujemy się przy ławeczce Stanisława Ligonia, a przed wejściem do siedziby Radia znajduje się też Antenek. W tym dniu do nas się szczęście uśmiechnęło po raz drugi bo w holu PR trafiliśmy na Gwiazdę polskiej muzyki Piotra Kupichę z zespołu Feel. Szybka reakcja i mamy to, wspólna fotka z piosenkarzem. Ruszamy w stronę domu, przez katowicki Park Kościuszki gdzie zaliczamy 2 obiekty do zadania doraźnego Komisji ZG PTTK – pomnik Kościuszki i park jego imienia. Po drodze krótki postój przy drewnianym kościele św. Michała i pomniku poświeconym śląskim alpinistom. Ostatnim punktem na trasie była beboczka Dochtórka Cila. Podsumowując wyjazd można zaliczyć do udanych, pogoda nam dopisała. Plan na zdobycie minimum do uzyskania ,,Odznaki Szlakiem Śląskich Beboków’’ został wykonany ponad normę. Pogoda w tym dniu była sprzyjająca rowerzystom i  wróciliśmy w dobrych nastrojach do domu. Dziękuje wszystkim uczestnikom za przybycie, wspólna rajzę i towarzystwo.

Opisał i wycieczkę prowadził   Ryszard Wojtal.