KTK GRONIE - strona główna
Relacja z imprezy „INTEGRACJA w naszym GRONIE” Treenet

30.09.2017 odbyła się dla członków Klubu Turystyki Kolarskiej GRONIE w Tychach rowerowa wycieczka (z noclegiem) do Górek Wielkich koło Brennej. Celem jej była INTEGRACJA: wspólny wieczór przy ognisku oraz znalezienie tablicy Parku Krajobrazowego Beskidu Śląskiego. To były ciepłe (17 st.C) i słoneczne dni – wymarzone na wycieczkę rowerową. Trasa wiodła przez Goczałkowice Zdrój – odwiedziliśmy Centrum Informacji na zrewitalizowanym dworcu kolejowym, Zabrzeg, Landek, Pierściec, Skoczów do Górek Wielkich – Schroniska KOSS w pobliżu biograficznego  Muzeum Zofii Kossak – Szatkowskiej (pisarki z rodu Kossaków). Po zakwaterowaniu w schronisku wyruszyliśmy w poszukiwaniu tablic „granicznych” Beskidu Śląskiego. Tak dotarliśmy aż do Brennej Bukowej – gdzie osiągnęliśmy nasz  cel. Przy ognisku, pieczeniu kiełbasek i wspomnieniach z ostatnich wycieczek szybko minęło zmęczenie po prawie stukilometrowej trasie tego dnia. A w niedzielę 1.10. 2017 zwiedziliśmy w Górkach Wielkich Centrum Kultury i Sztuki Dwór Kossaków, przed którym koledze Andrzejowi uroczyście wręczyliśmy naszą chustę klubową z logo KTK GRONIE;  Muzeum Zofii Kossak – Szatkowskiej oraz dawną stanicę harcerską, której kierownikiem w latach międzywojennych był Aleksander Kamiński autor „Kamieni na szaniec”. Wracaliśmy przez Skoczów, Pierściec, Landek, zaporę w Goczałkowicach i Pszczynę, gdzie kolega Piotr przypomniał historię rodu Anhaltów oraz książąt Pszczyńskich. Szkoda, że tak niewielu członków klubu zdecydowało się na ten wyjazd…